10 Mart 2008 Pazartesi

Her tur ilk pedalla başlar!

Bu yazıyı İzmit'te Kocaeli Üniversitesi Bisiklet Kulübü'nün davetlisi olarak kaldığımız evden yazıyorum. Yola çıkışımızın üzerinden sadece 1 gün geçti ama nerdeyse bir ömre sığacak kadar çok şey yaşadık. Teybi geriye sarıp 9 Mart sabahından başlıyorum.
Sabah 3'e kadar çanta toplamak 16 ay sürecek bir tura başlamadan önce yapılmaması gereken şeylerden biri, aklınızda bulunsun. Sabah gözlerimizden uyku akarak homurdana homurdana kalktık, ailem, arkadaşlarım ve ülkemden 16 ay ayrı kalacak olmam da duruma tuz biber ekti. Ayaklarımızı sürüdüğümüz için az daha vapuru kaçırıyorduk. Velhasıl kelam gün pek o kadar muhteşem başlamadı.
Vapurda bizi uğurlamaya gelen arkadaşlarla karşılaştık. Yüzümüze hafiften bir gülümseme yerleşti. Taksim'e çıktık. Bisikletliler yavaş yavaş gelmeye başladı. Bazıları nazar boncuğu getirmişti, bazıları en iyi dileklerini... Medya desteği harikaydı. Küresel ısınmayla mücadele ve bisikletin yaygınlaşması için hükümete ve belediyelere çağrıda bulunduk ve sonunda altı aydır beklediğimiz an geldi ve tekrar yola koyulduk. Bisikletler 35-40 kilo olmasına rağmen yeniden bisiklet üzerinde olmak o kadar güzeldi ki! Ve o anda hayatımızın en güzel günlerinden biri başladı, ne gam kaldı ne tasa...
Polis eskortuyla Mecidiyeköy-Şişli istikametinden Boğaz Köprüsü'ne çıktık. Karşı şeritte trafiğe sıkışıp kalmış arabalardakiler bize el salladılar (iyi ve kötü anlamda!). Güle oynaya Feneryolu'daki bisiklet yoluna girdik. Bostancı'dan itibaren sorunlar başladı... Cam kırıkları, bisiklet yoluna park etmiş arabalar... Dayanamayıp arabalardan bir-ikisini hop hop diyerek kenara iteledik :) Sonunda bahçesine kamp kuracağımız The Marmara oteline vardık. Lüks bir otelin bahçesinde çadır kurmak çok komikti. Akşam bahçeye sızan köpekler çadırı yadırgayıp deli gibi bağırmaya başlayınca yapılacak tek şeyi yaptım ve kalkıp kulak tıkaçlarını buldum. Sabaha kadar deliksiz uyumuşuz.
Sabah Kocaeli Üniversitesi Bisiklet Kulübü'nden Erhan ve Furkan'la birlikte pedal bastık. Kolay ama bol egzoslu bir dört saatten sonra yolda bizi Kocaeli'li bisiletçiler karşıladı. Cümbür cemaat Kocaeli Belediye Başkanı ve TEMA Kocaeli temsilcisiyle buluştuk ve bisiklet altyapısı talebimizi dile getirdik. Bize pişmaniye verdiler ve yemek ısmarladılar ama bisiklet yolları talebimizi unutturamazlar :) Yarın Ulugazi İlkokulu'nda çocuklarla konuşup bisikleti anlatacağız.
Yarın Adapazarı'na doğru yola çıkıyoruz. Sunumlar, vali ve belediyelerle görüşmeler, bisiklet kulüpleriyle birlikte pedal basmak... Eylemlerimiz devam edecek! :)
Not: Ropörtaj ve çekimleri YouTube'dan Bisikletema kelimesiyle arayarak görebilirsiniz.
Ve resimler: http://picasaweb.google.com/bisikletlilerdernegi2008/1BLMBSKLETEMAGIZEMVEBRYAN9MART2008TAKSMBOSTANCI Not: Proje sahibi TEMA Vakfı'na, Bisikletliler Derneği Başkanı Murat Suyabatmaz'a, destek veren tüm gruplara ve bireylere bir bisiklet çantası dolu teşekkürler.
Başka bir dünya mümkün!
Gizem ve Bryan ve Doğa (maskot)