3 Ocak 2009 Cumartesi

Dünya Bisikletçilerini Evinizde Ağırlayın

İsveçli Emmanuel, Erim, ben, İngiliz Dan ve Krista, Bryan
Brezilya, Hindistan, İngiliz, Türk ve Amerikalı bisikletçiler bizim terasta keyif yaparken




Fırsatını bulduğum her yerde inatla Warm Showers denen bir organizasyondan bahsediyorum. Üye olduktan sonra (internette 5 dk sürüyor) siz turdayken yurt dışındaki bisikletçilerin evinde kalabiliyor, ya da evinizde dünya bisikletçilerini ağırlayabiliyorsunuz.





Biz turdayken Warm Showers, Servas, Couch Surfing, Hospitality Club gibi organizasyonları çok kullandık. Böylece yerel halkın arasına karışıp turist değil gezgin olarak gezebildik. Bize yatacak yer, yiyecek ve en önemlisi dostluk veren bu organizasyonlar sayesinde insanlığa olan inancımız arttı. Örneğin bu akşam bir Türk, bir İsviçreli ve iki İngiliz bisiklet turcusu bize akşam yemeğine geliyor! Muhabbetin güzelliğini bir düşünün artık...





Bu konuda yazdığım bir makale yakında Hürriyet Seyahat'te çıkacak ama siz onu beklemeyin, hemen şu web sitelerine bir göz atın.





http://www.warmshowers.org/


http://www.servasturkiye.org/


http://www.hospitalityclub.org/


http://www.couchsurfing.com/





Yine savaşla ve öfkeyle girdiğimiz bu yeni yılda, dostluğa ve kültürler arası iletişime her zamankinden daha çok ihtiyacımız var.

3 yorum:

Enes dedi ki...

Selam Gizem Abla,
Elimden geldiğince bisiklet üzerinde açılmış olan forumlara üye olup takip etmeye çalışırım.Bu förumalrda özellikle periyodik olarak kim ne zaman nereye gezi yapacak takip etmeye çalışırım. Baktım ikamet ettiğim yerden geçecekler enselerine yapışırım misafirim olun-tanışalım diye. Bunlardan geneli ya yazıyı geç okumamdan, ya turu bitirdikten sonra mesaj yazmalarından, ya da onlar memleketimden geçerken benim orada olamamam nedeniyle gerçekleşememiştir.Bunların arasında sizlerde dahilsiniz :) Birde kendilerini misafir edebildiğim, gezdirebildiğim dostlarım var. Cidden bu duygunun tarifi pek mümkün değil. Hiç bir şekilde tanımadığınız bir insana yardım etmek veya aynı vasıftaki birisinden yardım almanın en gelenekselleşmiş tabiri ''insanlık ölmedi'' olur herhalde :)Bir insana hiçbir karşılık beklemeden yardım etmenin veya yardım almak kesinlikle paha biçilemiyecek bir durum.

Şimdilik Türk turcuları ağırlamaya çalışıyorum. Eğer olaki ileride kendi evim olur yada tahsilimi devam ettirdiğim süre içerisinde öğrenci evinde kalırım, işte o zaman her türlü gezgini ağırlamaya çalışıcam. Fakat şuanlık ailemin evinde geniş kapsamlı bir ağırlama mümkün görünmüyor.

Ha bu rada fotoprafta soldan 2. kişinin bacağındaki yanık izinden bisikletci olduğu hemen anlaşılıyor :) Ha birde yine sol sırada Gürsel (Akay) abimi var yoksa benzetiyormuyum?

Adsız dedi ki...

enes, çok iyi tespit, bisikletçi yanığı bacaklar bir turcuyu hemen ele veriyor :)
ve 2. iyi tespit, evet, o kişi gürsel.

Enes dedi ki...

Gürsel abi saçlarını kestirmiş. Bi an tereddütte kaldım o mu değilmi diye :)