8 Temmuz 2008 Salı

Hesapta olmayan gelişmeler

Özbek-Kazak sınırını geçmeden bir gece önce çadırın içinde, kafa lambamın ışığında rehber kitabımdan Kazak kelimesinin öztürkçede atlı, kanun dışı, maceracı anlamlarına geldiğini okuyorum. Ertesi gün sınırı geçtiğimizde biz bisiklete binerken bozkırlarda tozu dumana katarak koşan at sürüleri bize eşlik ediyor. Gururla, başları ve kuyrukları dimdik... Tepelerden hızla, yuvarlanarak ve futursuzca iniyorlar, tıpkı hayatımızdan geçen günler gibi. Manzara o kadar güzel ki bisikleti yolun kenarına çekip ağlıyorum.

İlk gecemizde bozkırın amansız rüzgarından korunmak için ufak bir tepenin ardına kamp kuruyoruz. Bir at sürüsü, atlı çobanıyla birlikte bize doğru ilerliyor. Gün batımında bu mucizevi görüntüyü seyrediyorum, bir yandan akşam yemeğimiz olan patlıcan soslu makarnayı pişirirken. Atlı Kazak çoban yanımıza geliyor, ben Türkçe o Kazakça çat pat konuşuyoruz. 'Atın ne yahşi' diyorum. 'Senin bineğin de öyle' diyor kırmızı bisikletimi işaret ederek. Bir Kazak bozkırında bineklerini seven, onların dilinden anlayan, fosil yakmadan bir yerden bir yere giden üç insanız. Bu büyülü ana kendimi kaptırınca kamp ocağındaki patlıcanlar kömür oluyor. Varsın olsun, hayatta kaç defa bir büyünün içine girme fırsatımız olacak?

Taraz şehrindeki Ramstor (Migros)un merdivenlerinde oturmuş alışveriş listemizi yaparken yanımızda çıtı pıtı bir kadın beliriyor. 'Bisikletliler siz misiniz?' Evet deyince hiç tereddütsüz bizi Aksu-Jabagly Doğal Koruma alanındaki evinin bahçesinde kamp yapmaya davet ediyor, 'istediğiniz kadar kalabilirsiniz' diyerek. Rotayı biraz değiştirip iki gün sonra Svetlana'nın evine varıyoruz. Bahçedeki ceviz ağacının gölgsine çadırımızı kurup Tien Şan dağlarının eteklerindeki parkı keşfe başlıyoruz.

Aksu Milli Parkı bir rüya gibi ama Alma Ata bizi bekliyor. Görüştüğümüz Kazak STK'lar Alma Ata'da BisikleTEMA sempozyum ve basın konferansı ayarlıyorlar. Bisikleti anlatmak için çıkan her fırsat bizi inanılmaz heyecanlandırıyor, hevesle Alma Ata'ya pedallıyoruz.

Burada film kopuyor işte. Bryan'ın anlattığı kadarıyla arkamızdan gelen düğün konvoyunun ilk arabası bana çarpmış. 12 gün hastanede yattıktan sonra durumum Kazakistan'da tedavi edilemeyecek kadar ağır olduğundan uçakla doktor refakatinde İstanbul'a getiriliyorum. Hayal ettiğimden çok farklı bir dönüş bu. Kalbim ağır. Yine de kalıcı bir hasar olmadığı için şükrediyorum.

Daha uzun yazacağım. Şimdilik çok çabuk yoruluyorum.

Son söz: Sonuna kadar bisiklet!

Adsız dedi ki...

Çok geçmiş olsun. 2 haftadır güncelleme olmadığı için çok merak etmiştim. Geziniz, güzel şeylerin olmaya başladığı bir zamanda, kötü bir şekilde sonlanmış. Umarım hemen iyileşirsiniz. Çok üzüldüm, tekrar geçmiş olsun.

Barış Kılınç

Serkan Taşdelen dedi ki...

Merhaba Ablacım,
Çok büyük geçmiş olsun. Şükür ola ki şu cümleleri yazabiliyorsun. Dilerim tez zaman da eski sağlığına kavuşursun. Kaç zamandır haber alamıyoruz, telefonda da bir sıkıntı vardı sanırım ulaşamadım.

Tekrar tekrar geçmiş olsun.

Adsız dedi ki...

acil sifalar dilerim, sok oldum, buyuk gecmis olsun.

Unknown dedi ki...

üzücü bir gelişme.. :( çok geçmiş olsun.
ne güzel giderken şok oldum birden..
sağlığınız hakkında da bilgi verirseniz sevinirim.
acil şifalar diliyorum.

Ya Gizem,
Inanki sok oldum. Onca hazirliklarin, ruyalarin, hayallerin bir anda yok olmasina sizlerle beraber bende yikildim.
Umarim sagligina en kisa zamanda kavusursun.
Selamlar.

@sarpergunsal dedi ki...

Sevgili Gizem, çok çok geçmiş olsun. En kısa zamanda iyileşmen ve turunuza kaldığınız yerden devam etmenizi dilerim.

Sevgiler,

mtbtr.com

Gizem,

Cok gecmis olsun.

Sevgiler
Cigdem & Ada & Cem Karal

nikto dedi ki...

çabuk iyileş ve kaldığın yerden devam et gizem... çok üzüldüm ama bunlar seni yıldırmasın lütfen... sevgiler EMRE TOK www.geziyorum.net

Adsız dedi ki...

Böyle üzücü bir olayla noktalamak çok cansıkıcı.Ama önemli olan sağlığımız.....
Geçmiş olsun...

Sevgili Gizem ,

Bir an önce iyileşmeni diliyorum ,her zaman her yerde beklenmedik şeyler olabiliyor ,lütfen moralini kaybetme.

Unknown dedi ki...

Büyük geçmiş olsun...
Herşeyin başı sağlık.
Önce sağlık.
Önce emniyet.
Önce can güvenliği.
Önce insan.
"Başaramadım" diye üzülme, üzülünecek bir şey yok,
bu durumda; "o yol katedilmiştir!" benim nazarımda, çoğul da böyle düşünüyordur bence.
Sağlıcakla kal.

Adsız dedi ki...

Çok geçmiş olsun Gizem.Acil şifalar diliyorum.Turunuzun talihsiz bir kaza sonucu yarıda kalması üzüntü verici.Herşeyden önemlisi sağlıklı olman.Nasıl olsa Bryan'la birlikte bu ve bunun gibi daha nice turlara imzanızı atacağınıza hiç şüphem yok.Tekrar geşmiş olsun diliyorum.Kendinize iyi bakın.

Sevgili Gizem,çok geçmiş olsun....Umarım tekrardan kaldığınız yerden devam edecek güce en kısa zamanda kavuşursun....Byran ve sana sevgiler...haberlerınızı beklıyoruz ve takıp edyoruz....

Gizem, çok geçmiş olsun. Umarım çabucak iyileşip, tekrar yollara koyulursun... İyi haberlerini bekliyoruz. Sevgiler...

Didem

özcan altay dedi ki...

sevgili gizem&bryan geçmiş olsun umarım enkısa sürede sağlığına kavuşman dileğiyle saadet&özcan ALTAY. ORDU

Ozgur Nevres dedi ki...

Haberi az önce öğrendim ve çok üzüldüm. Çok geçmiş olsun. Dilerim bir an önce iyileşirsin.

Adsız dedi ki...

Sevgili Gizem ve Bryan gecmiş olsun çok üzüldüm umarım yakında sağlığına kavuşursun. Telefonla ulaşmaya çalıştım ama ulaşamadım. Sizleri tanıdığım kadarıyla bu tur tamamlanmış sayılır. Tekrar geçmiş olsun.

Ruhi Alakoç

MasterOfChaos dedi ki...

o kadar güzel şeyler yazmışsın ki okurken çok azını bile olsa paylaştığım hislerin duygulandırmaya yetti beni, kalbimin çarpışını duydum kulaklarımda. herşeye rağmen sonunn böyle olacağını bilerek bile olsa vazgeçmeyip son anına kadar yaşamayı seçerdimbu güzellikleri. sen de öyle yapmışsın, son anında bile sonuna kadar direneceğini yazmışsın. ama kolay değil sona ulaşmak. yeniden kalkmanı devam etmeni oraları sizlerin gözünden göstermeye devam etmeni bekliyorum. İçinde bu direnme gücü oldukça hemen iyileşip devam edeceğine eminim. Sevgilerle.

Adsız dedi ki...

gizem cook gecmis olsunn..
ne denilir ki basina gelen olaya!!kizsak soylensek ne degisecek ki yeter ki sana bisey olmamis yine sagsalim ayaga kalkabileceksin..

iste bisikletli olmanin en buyuk dezavantaji isyan edesim geliyor..
lutfen bizi haberdar et simdi nasilsin?
olay nasil olmus?
tamda trafik icindeki korkumu atmistim vala yine korkmaya basladim!

caglar dedi ki...

Blogu yeni takip etmeye başlamıştım. İlk gelen yazıda böyle bir haber almak beni hem şok etti hem çok üzdü. Umarım en kısa sürede sağlığınıza kavuşursunuz.

Adsız dedi ki...

sizlerden gelen haberleri merakla bekliyordum. 10 günlük karadeniz turu'na çıkmıştım, "belki de ben yokken yazmıştır" deyip mailiniz görünce hemen açtım. a

ama çok üzüldüm...

geçmiş olsun, kısa zamanda sağlığınıza kavuşmanız ümidiyle...

md

Adsız dedi ki...

gecmis olsun, evet bir anda film kopuyor maalesef, ama cok sukur ki tekrar ayni ruh guzelligini tasiyarak yazmaya devam ediyorsun, insallah yakin zamanda da tekrar bisiklete binmeye devam edersin.
bu tip olaylar da maalesef bu guzel yasananlarin bir parcasi haline gelebiliyor bir anda ... onemli olan kalici bir hasara ugramadan bundan siyrilabilmek, sonrasinda yine aynen kaldigimiz yerdem devam :))
yolunuz acik olsun.. selamlar

Kerim BABACAN

Adsız dedi ki...

çok çok üzüldüm, hala inanamıyorum...umarım en kısa zamanda sağlığına kavuşursun.. tamamlanmamış bir tur var daha =)
!!! Sonuna Kadar Bisiklet !!!
orçun öztürk

Hasan Cemal Sargın - Burak Murat Bayram dedi ki...

Haberi biraz evvel okudum Gizem, çok büyük geçmiş olsun..Umarım en kısa zamanda yeniden yollarda pedal basmaya başlarsınız..Biz şu anda İzlanda'ya doğru ağır ağır pedal basıyoruz..İyi haberlerini bekliyoruz..

Hasan Cemal SARGIN

Adsız dedi ki...

GERCEKTEN YAZINIZI OKURKEN TAM ROPORTAJA GİDERKEN Bİ AN DA BOLE Bİ OLAYI SİZDEN DUYUNCA COK UZULDUM ALLAHTAN ACIL SİFLAR DİLİYORUM COK BUYUK GECMİS OLSUN. KEMAL SEYHAN BİSİKLET FORUM