6 Ekim 2008 Pazartesi

Sigorta Yok = Tur Yok!

Özellikle yurt dışı bisiklet turlarında sigortanın önemliliğinden değil, zorunluluğundan bahsetmek istiyorum. Sigorta yoksa, tur da yok!

"Hadi canım "dediğinizi duyar gibiyim. Ben de aynen sizin gibiydim, taa ki Kazakistan'da kaza geçirene kadar. Biz bisikletçiler formda ve sağlıklı olduğumuz için "bana birşey olmaz" havasına giriyoruz. Eğer bisikletimizde bol kilometre varsa eğer, üstüne bir de "ben ustayım, bana araba maraba çarpmaz" güvencesi biniyor. Birinci elden anladım ki kazın ayağı öyle değilmiş.

Türkiye'deki durumu az çok biliyoruz. Özel sağlık sigortası, yoksa SSK. Ama yurtdışında durum farklı. Eğer ağır bir kaza geçirmişseniz ve bir 3. dünya ülkesindeyseniz sizi oradan çıkartabilecek tek şey seyahat sigortası. Çünkü inanılmaz bir bürokrasi var. Herkes onların sorumluluğundayken ölebileceğinizi düşünüp sorumluluk almak istemiyor. Bunlar kim?
1. Hastane
Uçağa binebilmeniz için hastaneden "uçabilir" raporu almanız gerekiyor. Kazakistan'daki gibi kimse İngilzice veya Türkçe bilmiyorsa size iyi şanslar!

2. Hava yolları
Uçağa binebilmeniz için yine doktor raporları gerekiyor. Durumunuz ağırsa sizinle uçacak refakatçi doktor isteniyor. Refakatçi doktorun yanında olması gereken belli alet edevatlar da var. Bunu ayarlamak son derece zor ve pahalı.
Uçağa sedyeyle yatmanız gerekiyorsa en az 9 koltuk gerekiyor. Koltuklar yatırılıp sedye üstüne konuyor. Herhangi bir uçuşta bu kadar koltuğun bulunması zor ve son derece pahalı.

3. Ambulans
Bulunduğunuz ülkede ve Türkiye'de havaalanı-hastane arasında nakliyeyi sağlamak için ambülans gerekiyor.
Sizin anlayacağınız, ölme eşeğim ölme.

Seyahat sigortası Türkiye'ye gelene kadar geçerli, Türkiye'deki hastane masrafları size ait. Biz "Genel Sigorta sağlık sponsorumuz" özel hastaneye gittik ve yıllardır tur için biriktirdiğimiz parayı ve çok daha fazlasını hastanede bıraktık! Meğer Genel Sigorta sadece seyahat sigortası yapmış ama sağlık sigortası yapmamış! "İyi de turun bir kısmı Türkiye'deydi, poliçe nasıl Türkiye'de geçerli olmaz?" diyeceksiniz. Haklısınız. Poliçe bende olmadığından ancak faturayı burnuma dayadıklarında durumu anladım. O noktada da kimse, "Gizem yanlış poliçe yaptırmışız dur şu masrafların ucundan tutalım" demedi. Klasik!

Kıssadan hisse. Sigorta yaptırın. Yaptırmakla kalmayın, her satırını ince ince okuyun. Bazı poliçelerde bisiklet kazaları sigorta kapsamı dışında tutulabilir.

2 yorum:

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

selam cemal, ocelikle işten atılmanı bu şekilde değerlendirdiğin için seni canı yürekten kutluyorum. bu cesaret varsa sende her yere gider, her zorlugu aşarsın hiç şüphen olmasın.
turla ilgili konuşacak o kadar çok şey var ki... sen hangi şehirdesin? yakın zamanda bir dia gösterisi/söyleşi ayarlamak istiyorum istanbul'da.